tävlingspremiär


Igår var det premiär för årets löpartävlingar. Skatås vårtävling på grusåttan som mäter 7. 88 km.

Tävlingen skulle visa ett första besked på hur uppbyggnadsträningen skötts i vinter. Kände jag mig i form?

Fick skjuts av Henri som jag lärt känna via Herkules intervallträningar och genom de gemensamma långpassen i vinter. Eftersom vi inte har varit säkra på om vi skulle tävla i helgen fick vi anmäla oss i efterhand.

Som om jag inte har nog press på mig själv fick jag ett startnummer som förpliktigade. Var det någon som ville jävlas med mig?


Mår som vanligt psykiskt dåligt inför starten. Tankar snurrar i mitt huvud att jag inte får ta slut i backarna. Det får inte gå för fort i början samtidigt vill jag inte tappa alltför mycket. Tittar mig omkring och alla ser så jäkla snabba och duktiga ut. Shit, tänker om jag springer för fort och måste bryta. Hur pinsamt skulle inte det vara? Känner en massa press på mig att göra ett bra resultat från min omgivning. Jag tränar ju så mycket och då borde det gå undan.

Som ni ser så finns det tusen tankar i mitt huvud. Både jag och Henri funderade på vad vi håller på med egentligen.

Starten går och tempot skruvas upp. Visst går det undan men det känns inte superfort. Första backen tar jag ganska problemfritt medan i den andra backen känner jag av tunga ben. Väl uppe på krönet är det hopplöst att hitta löpsteget igen. Nu springer jag på ren vilja. Som vanligt gick det lite för fort I början och jag tappar i tempot.

Tävlingar på 10 km och strax under är en plågsam historia. Det är järnet från start till mål.

Biter ihop och tar mig i mål på 30.38 enligt resultatlistan och 30.35 enligt min Garmin. Slutar på 45:e plats.

Får trots allt vara nöjd med tiden. Löpsteget var inget vidare. Har tränat längre och mer än någonsin. Fartträningen har uteblivit i vinter. Det var först i veckan som de korta intervallerna började.

Känner att jag ändå har sub 39 i kroppen på 10 km i kroppen.

Träffade Cecilia, vars blogg jag läst ett tag och som även varit med på en del långpass i vinter, efter loppet.
Hennes bror vann seedningsloppet inför Göteborgsvarvet förra helgen och idag passade han även på att vinna Vårtävlingen. Här hittar ni resultaten.

Cecilia hade lovat att heja fram mig idag. Tack för supporten! =)

Nästa tävling blir nog Lerumsloppet den 30 april. Då hoppas jag mitt PB på 10 km ryker.


Loppet i siffror

Tempo:  3:53 min/km
Sträcka: 7,88 km

00:03:40 1 km 03:40 min/km 16,36 km/h
00:03:54 1 km 03:54 min/km 15,38 km/h
00:04:03 1 km   
04:03 min/km 14,81 km/h
00:04:10 1 km 04:10 min/km 14,4 km/h
00:03:47 1 km 03:47 min/km 15,86 km/h
00:03:55 1 km 03:55 min/km 15,32 km/h
00:03:59 1 km 03:59 min/km 15,06 km/h
00:03:07 0,88 km 03:32 min/km 16,94 km/h




Kommentarer
Postat av: M E R E I

- Jo men vafan allt är bättre än familjen Sensi! Totti ville ju att några shejker skulle köpa klubben men så blev det inte utan nu är det en italiensk-amerikan som -förmodligen- kommer skriva på det sista imorgon! På tiden om du frågar mig!



- Haha det vet jag inte, men vi kommer få se en rödgul vinst! Lita på det! Haha kram!



2011-03-27 @ 16:55:08
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0