var är valfriheten?


Det känns lite tungt just nu. För ungefär en timma sedan ringde det på dörren. Eftersom jag körde lite styrkeövningar öppnade min fru. Det var från Radiotjänst och de undrade om vi hade TV. Självklart inte! Vem har det?
Radiotjänstsnubben fortsatte med att säga att TV:n syntes hur tydligt som helst genom köksfönstret.
Jag frågar igen - har ni TV? Så då var det bara att erkänna . . .


Det har varit en principsak att inte anmäla TV- innehav. Just nu finns det inget val. Varför finns möjligheten att välja kabelkanaler men inte SVT? Det är nåt som är fel när man först betalar dyrt innehav och sedan är tvungen att inneha en digitalbox. Var finns valfriheten? Jag vill välja vilka kanaler jag ska titta på och sedan betala därefter. 

Betalar ni TV- avgift?


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0