möte med en löparkändis


Efter loppet på Stockholm halvmaraton var jag full av energi och adrenalin. Kände att jag behövde prata av mig om loppet och få utlopp för mina känslor. Tyvärr hade jag ingen som mötte upp mig efter målgången . . .

Helt plötsligt får jag syn på en man i övre medelåldern med ett Majorna linne på sig. Perfekt tänkte jag, en göteborgare. Vi pratade lite om loppet och jag undrade vad han hade gjort för tid.
Det visade sig att han sprang in på 1.33.42 och jag på 1.30.28. Men som mannen sa "tänk då på att jag är 63 år"

Häftigt och imponerande tänkte jag!

För ett par dagar sedan fick jag senaste numret av Runners World. Där finns en artikel om Björn Sunesson som gjort en massa imponerande bedrifter inom löpningen. Han har bl.a. sprungit mellan Chicago - New Orleans, 510 mil tvärs över USA (fakta hämtat från Björn Sunessons blogg). Det är en fascinerande läsning om hur mycket vi kan utsätta vår kropp för.
Efter jag läst artikeln om Björn är jag visserligen imponerad av tiden på halvmaran för en 63 åring. Fast å andra sidan har han åtskilliga mil i sin kropp den mannen . . .

Fascinerande som sagt men löpning av den sorten lockar inte mig det minsta. Inte just nu i alla fall. Vem vet vad framtiden bär med sig?





Dagens träning: vilodag men måste ändå stretcha

Stretch: 25 min




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0