uppehåll - igen


I början av december opererade jag bort en visdomstand - tandläkarskräck som jag har. Naturligtvis fick jag en infektion i såret och hade förbannat ont länge. Ett par nätter gick jag på smärtstillande varannan timma.

Ni som inte vill läsa nåt riktigt äckligt får sluta nu 

Ett tag hade jag så ont på min högra sida (där jag operat bort tanden) att jag inte kunde ligga på den sidan. Vände jag mig om mot den vänstra sidan så rann varet från såret ner i munnen. Haha, så jäkla äckligt.
Undrar hur mycket var jag egentligen fick i mig dom här dagarna.

I vilket fall som helst hade jag uppehåll från löpningen i 2 veckor på grund av att jag genomgått en operation.
Fick helt enkelt löpträningsförbud av tandläkaren tills såret var läkt.

Jag hann träna ungefär 1 vecka innan jag blev förkyld. Drygt - uppehåll ytterligare 10 dagar.

Hann träna i ungefär 4 veckor innan det var dags för resa till Thailand i början av februari. På semestern blev det inte så jättemånga pass.
Väl hemkommen efter 3 veckor blev jag förkyld igen. Ytterligare 10 dagars uppehåll.

Sedan kunde jag träna på lite i april innan jag fick halsont och gjorde ett uppehåll på ett par dagar.

Till råga på allt har jag haft problem med benhinnorna till och från under sista halvåret och fått vila på grund av det också.

Nu är jag förkyld igen. Grymt  halsont. Trist - hade sett fram mot en löparträff i Skatås till helgen med bl.a. Alexander och Karin.

Hoppas det kommer fler tillfällen längre fram. Jag får väl se till att det händer om inte annat



Kommentarer
Postat av: Caroline

Sjukt tråkigt att vara förkyld. Sitter själv här hemma med lite feber och kan inte träna...buhu! Krya på dig!

2010-06-16 @ 11:07:13
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: DD

Låter otroligt trist!



Men kanske är det så att din kropp vill säga dig att du är "sliten"?



2010-06-16 @ 15:01:50
Postat av: fifi

vilken jävla otur du har haft med alla åkommor, det är så trist att inte kunna träna när man verkligen vill göra det. Jag har varit förkyld flera gånger det senaste halvåret, är rätt säker på att det beror på stressen på jobbet. Men nu ska jag snart byta jobb, och det blir förhoppningsvis bättre på det nya.

2010-06-16 @ 18:18:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Alexander

2010 verkar inte bli ditt år!



Nä det här med förkylningar är riktigt tråkigt. Hade inte varit förkyld på ett halvår så åker jag på en rejäl förkylning onsdagen före varvet. Sprang iofs ändå. Men det är typiskt!



Och det här med intervaller. Det var väl lite på skoj bara för att hon började med det ;-)

Men har skrivit ett inlägg om min syn på det idag faktiskt. Så säg gärna vad du tycker om intervaller.

Ha de gott, och hoppas förkylningen blir bättre. Själv tänkte jag träna lite på Skatåsgymmet medan de andra springer!

2010-06-16 @ 18:53:22
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: LaLizita

öööööh, äckligt o dricka var ju!!! :S

Man kan säga att du haft lite otur...



Sv: Asså nja, jag gillar starbucks kaffe. Fast lite överskattat är det nog. Sen är jag inte så kinkig. Kan dricka typ vad som helst. :)

och ja, den där långa saken är sjukt god. Så god och billig att det blev en idag igen :D



Och nej exakt. Du är inte alls nåt vidare duktig om du inte klarar maran! ;P Kämpa på!



2010-06-16 @ 19:40:18
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Alexander

Det som Colting sagt kan det nog ligga lite sanning i, trots att han är boråsare.



Skönt att du märker att du utvecklas i löpningen. Då har du antagligen hittat det rätta träningsupplägget för dig!



Får se. Karin kanske drar med mig på en intervallrunda när jag väl är frisk. Sen kanske jag blir frälst, fast har svårt att tro de haha.



Ja någonstans kanske man får börja träna till hösten. Fast känns som kraven ökar på en då också...

2010-06-16 @ 21:25:57
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: Alexander

Tack! Jo det har gått bra hittills. Typ första motgången nu..



Ja men det kan nog både vara bra och dåligt att ha höga krav på sig. Känner att jag också har höga krav på mig. Sen när den dagen kommer då allt går åt skogen.. hemska tanke.

Det är riktigt surt med banor som inte är riktigt uppmätta. Jag kan känna lite att man tagit ut sig i onödan nästan haha. Bättre att sparat de krafterna till ett annat lopp : ) Fast samtidigt har jag väldigt svårt för att inte gå in för det till 100 när det gäller tävling. Även det kan nog vara både bra och dåligt...

2010-06-16 @ 21:35:28
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0