sämre och sämre


Förkylningen går inte åt rätt håll. När jag cyklade hem från jobbet tog jag en avstickare till Vårdcentralen. Trots att det inte var Drop In längre var de snälla och tog emot mig.

Efter ett halsprov visade det sig att jag har halfsfluss. Ändå är det så att det halsonda i stort sett har försvunnit.
Istället har jag hostat precis hela natten och har fått 2 timmars sömn.
Helt jäkla sanslöst.

Fick Kåvepenin utskrivet så nu blir det att knapra penicillin i 10 dagar. Det är inte det värsta. Just nu vill jag bara kunna sova ett par timmar.

Måste bara skriva om vilket uselt bemötande jag fick hos doktorn. När kom till vårdcentralen var de jättesnälla och såg till att jag kunde ta ett halsprov trots att Drop In var slut.
Väl innen hos doktorn ringer en bekant till honom. De börjar prata nåt berberspråk. Han knappar på sin Iphone, öppnar sitt receptprogram på datorn och försöker samtidigt låta intresserad av mig som patient.
Bedrövligt bemötande och jag hade lust att be honom fara dit pepparn växer. Så gör man bara inte!

Det behövs arbeta på huset. Vet inte om jag orkar. Får dåligt samvete om jag inte gör nåt vettigt idag.






Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Usch då, sommaren verkar inte börja så bra för dig. Hoppas du kryar på dig snart.



Ja! Festivalen var suverän, även detta år, som alla år! Nu ser jag fram emot nästa, fast den är inte förrän i augusti, sonisphere i stockholm. Synd bara att dom lagt den där i år, festivalstämningen lär inte finnas på samma sätt alls.

2010-06-19 @ 11:33:35
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Usch vad tråkigt! Ja inte är det jag som smittat dig iaf ;)

och vilket bemötande! Jag hade definitivt sagt till honom! usch



Hoppas du får sova några timmar och bara vila i helgen!



Sv. Tack så mycket, känns skönt! Jag har inget jobb på gång.. har tyvärr inte börjat leta. Lite dåligt jag vet.

Ja det var Zlatans bror :) Han är en av Ralles (i min klass) bästa kompisar. Man fick ta med sig en gäst igår så han hängde på :D Tyvärr var han megatråkig. Annars hade jag gett mig på honom direkt :P



Kram

2010-06-19 @ 12:35:04
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Karin

Krya på dig! Hoppas pencillinen hjälper fort!

2010-06-19 @ 14:41:52
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Alexander

Det blev lyckat. Dom sprang runt 20 km de flesta! Så detta kommer bli igen!

2010-06-19 @ 14:46:13
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0