det är dags att börja lyssna


Igår var jag hos sjukgymnasten. Hon klämde och tryckte längs min fotknöl och skenben.
Diagnosen var klassiska benhinnebesvär. Nu blir det stretching och lätt styrketräning för att stärka muskulaturen på underbenen.

Jag vet att mina baksida lår är stela så in i norden men även att mina vader var det hade jag ingen aning om.
Särskilt höger vad ville inte riktigt slappna av. Sjukgymnasten konstaterade att den krampade när jag drog upp benen.

Har fått ett träningsprogram och vi ska följa upp det efter 4 månader. Om det inte blir några förbättringar ska jag kontakta en ortoped för närmare granskning.

Sjukgymnasten hade även bannor mot de som provat ut mina skor på Löplabbet. Hon förstod inte alls hur de kan påstå att jag inte pronerar särskilt mycket. Helt fel menade hon och skakade på huvudet.
Nu blir det dags att ordna med hålfotsinlägg. Till att börja med kunde jag köra den billiga varianten och hitta dom på en affär. Funkar inte det får jag formgjuta ett par. Hur sexigt låter inte det :)

Min stora rädsla var att hon skulle avråda mig från löpningen. Det gjorde hon som tur inte utan jag får känna efter själv. Låter jättebra tycker jag.

Det är nu dags att börja lyssna på vad massörer och sjukgymnaster säger åt mig. Stretcha dina ben så blir det mycket bättre till slut.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Sa jag ju till dig ;) Stretching är viktigare än man tror!

2010-06-30 @ 10:19:28
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: fifi

Hoppas att programmet och stretchingen hjälper så du kan springa som en gasell sen!



haha, ja, nu när du säger det!

2010-06-30 @ 18:14:13
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0