att planera sin träning


Jag är väldigt dålig på att följa träningsprogram men desto bättre att följa vilka dagar som jag ska träna.
Vad det beror på har jag ingen aning om.

Kikar lite på Szalkais program för att klara Stockholm halvmaraton på 1.30 och sen har jag kikat lite på Furman Institute of running an scientific training. Det innebär att springa mindre men snabbare. Låter oerhört lockande, eller hur? :)

Min tanke är väl att jag utifrån några träningsupplägg ska försöka hitta nånting som passar mig. Det innebär ungefär 4 löppass i veckan där ett längre pass (för mig är det 12 km och mer) och ett intervallpass. Sedan får jag se vilken typ av pass jag känner för.

Att lova här på bloggen att jag ska följa ett visst träningsprogram är att lova alldeles för mycket. Skulle få oerhört dåligt samvete och jag inte levde upp till mina löften.
Så det jag har skrivit ner nu får räcka helt enkelt :)

Tränar ni efter ett program? Vilka målsättningar har ni med er träning?



Kommentarer
Postat av: ELIN

Ja att äta ensam är ingen hit. Då slarvar jag också ofta.. Det är bara för att jag inte tycker det är roligt att laga mat. Det är inte av någon annan anledning..



Det jag tycker är så hemskt med de där anorexiaforumen och bloggarna är att det ofta är så himla unga tjejer... De flesta verkar vara mellan 14-17 år.. :( Att de har sådana tankar... Att inte föräldrarna märker nåt..

2010-07-08 @ 11:13:12
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/
Postat av: Karin

SV: nej jag följer inget träningsprogram direkt! Jag har några pass som jag försöker att få in varje vecka som t.ex ett långpass, ett snabbdistans och/eller intervallpass plus 2 "vanliga" löppass. Det blir 4 dagar i veckan och så försöker jag träna ungefär fem dagar så då har jag en dag att göra något anant valfritt på. Ibland blir det sex pass, det är lite olika. Men jag brukar försöka hålla mig till 4-5 pass i veckan. Men jag är inte helt låst vid det utan ibland blir det mer ibland mindre, men jag har inte så ont utav det, det brukar alltid finnas anledningar till allting.

Jag tror det kan vara bra med träningsprogram men problemet med mig är att jag kan lätt tappa lite motivation när jag känner mig för "låst", spontanitet och framför allt NÖJE är väldigt viktigt för mig i min träning. Jag gör ju det här för att det är så himla roligt och för att må bra :)

2010-07-08 @ 20:11:14
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Nadja

jag tänker alltid att jag ska träna.. men gör aldrig det

2010-07-08 @ 23:08:47
URL: http://nayjay.blogg.se/
Postat av: LaLizita

SV:



Har du problem med vad du ska ta på dig?

Tjaaa, lite svårt att säga såhär.. Jag gillar ett par snygga jeans eller chinos på killar med en snygg skjorta eller enkel t-shirt till. Tryck på t-shirtar går bort, likaså 3kvartsbyxor. På sommarn ska det vara shorts till över knät. Inte för korta heller alltså :)

Det är min åsikt!

Kram :)

2010-07-08 @ 23:29:50
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Alexander

Har nästan aldrig planerat hur och var jag skall springa. :D

2010-07-09 @ 22:30:00
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0