påverka prestationsförmågan


Vi var sex personer som slöt upp för intervallträning i Herkules.

Efter lite uppvärmning tog vi oss bort mot Gunnebo slott där vi sprang lång intervall i backe. De tre första intervallerna gick för långsamt medan jag ökade på den fjärde och körde rätt hårt på de två avslutande.

Det blev sammanlagt lite mer än 11 km löpning. Ganska så lagomt enligt mig.
Försöker att inte tänka så mycket på vad klockan visar utan jag vill lyssna på kroppen och fokusera på känslan ett tag framöver. Rätt skönt att inte behöva jaga kilometertider.


Har köpt rödbetsjuice. Läste i Runners World om att det ska öka prestationsförmågan.  Juicen nnehåller en stor mängd nitrat. Nitrat fungerar i sin tur kärlvidgande vilket gör att blodet har lättare att transporteras i våra blodkärl. Detta underlättar syretransporten till musklerna, vilket leder till effektivare muskelarbete

Vi får se om den ger någon effekt. Vad tror ni?








Tänkte även testa att dricka granatäpplejuice nu under vintermånaderna. Det ska vara grymt nyttigt och motverka förkylningar. Vilket kanske jag behöver :)


Tror ni på alla dessa effekter av juicer och andra tillskott för att må bättre och bli en friskare människa?



Onsdagens träning: löpning, funktionell styrka, balansbräda och stretch

Löpning
:

Tid: 33.26
Sträcka: 7.25 km
Tempo: 4.37 min/km

Funktionell styrka: 30 min

Balansbräda: 15 min

Stretch: 15 min








Kommentarer
Postat av: Karin

hehe ja eller lussekatt och glögg?:p

2010-12-15 @ 16:53:04
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: fifi

Tja, lite extra vitaminer kan ju aldrig vara fel?



Haha, när du skriver om de där grannarna ser jag mig själv om 25 år…Snusktant!



Vad kul med det nya jobbet, hoppas du kommer att trivas!

2010-12-15 @ 19:41:23
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Alicia

Granatäpplejuice smakar gott, men däremot så undrar jag hur rödbetsjuice smakar. Kan det verkligen vara gott? Jag inbillar mig att det smakar som spadet som blir kvar i burken med inlagda rödbetor...

2010-12-15 @ 23:28:33
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tror det funkar!

2010-12-19 @ 15:46:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0