helgen som gick

Det dåliga bloggandet fortsätter från min sida.  Trots att jag finns framför datorn lite då och då har det inte blivit av att jag skrivit inlägg.
Det här är lite av det som hänt i helgen


I fredags var vi på Liseberg och såg Petter. Trodde att han hade bättre liveframträdande nu än när jag såg honom för första gången för 10 år sedan. Så fel jag hade. Hade hoppats på ett lite annorlunda scenframträdande eftersom han spelade på Taubescenen. Det var bara dåligt.

Efter 3 låtar gav vi upp och bestämde oss för att käka middag istället. Vi gick genom hela stan till 1:a långgatan där vi stannade till på Maharani och käkade gott!


I lördags var det dags att pröva min ben för lite löpning. Bestämde mig för att springa efter Bohusleden vilket var ett dumt val. Det var väldigt blött och alltför kuperat. Tänk om jag hade vrickat foten eller ramlat på en hal gren.
Efter 4 km tog jag mig till Herkulesspåren igen. Vilken känsla! Det var en ren njutning av springa de sista två kilometerna. Steget kändes lätt och jag bara flöt fram. Kändes som det gick hyfsat fort men efter en titt på klockan var farten på 4.45 :) Haha, det viktiga är att jag fann känslan igen.

Vi var även barnvakt till två stycken småkillar på 5 och 2 år på  lördagskvällen. Helt otroligt att de orkade vara uppe ända tills föräldrarna kom hem strax innan midnatt :)
Vet vad man har att vänta sig :)

Inför Midnattsloppet om två helger blir det ytterligare några kilometer och ett lättare intervallpass för att få upp farten.

Gillar inte att tanken på att bara ta mig runt en tävling. I så fall kan jag springa 10 eller 21 km vilken dag som helst. Jag måste alltid ha ett mål om jag ska vara med i en tävling. Annars kan det lika gärna kvitta.
Mitt mål inför Midnattsloppet är att springa under 43 minuter. På grund av skadan har jag alldeles för få kilometrar i kroppen och ingen snabbhet eller uthållighet att prata om.
Inför Stockholm halvmaraton får mitt mål bli att klara 1 h och 37 minuter.
Sen beror naturligtvis allt på dagsform och väderlek.

Igår var vi hos min frus mamma för den årliga grillfesten. Det är många kalendrar som ska passa för att vi ska kunna träffa alla. Sammanlagt var vi 10 personer som grillade och hade trevligt. Hur kommer det sig att jag alltid blir så sjukligt mätt efter jag har grillat?
Fast ett par timmar senare fick jag i mig lite ostbågar också :) När semestern är slut blir det bättre ordning på mathållningen.


Fredagens träning: styrka, stretch och balansbräda

Styrka: 30 minuter (situps och armhävningar)

Stretch: 20 minuter

Balansbräda: 20 minuter


Lördagens träning: styrka, stretch och löpning

Styrka: 15 minuter (situps och armhävningar)

Stretch: 20 minuter

Löpning: 35, 50 min (5,47 min/km) Känslan bättre än farten :)


Söndagens träning: styrka, stretch och balansbräda

Styrka: 30 minuter: (situps och armhävningar)

Stretch: 20 minuter

Balansbräda: 10 minuter

Kommentarer
Postat av: ELIN

Ja den creme bruléen var jäkligt nice faktiskt. :)

Pizzan med 4 ostar? Tjaaa... Tyckte att den jag tog verkade god - och det var den också! :)

Sen är jag inte så förtjust i roquefortost..



Vad ska ni göra mer på semestern?

2010-08-09 @ 18:12:45
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/
Postat av: Alexander

Du sätter upp rätt hårda mål direkt. Men det är sant. Ta sig runt kan ven som helst göra...

2010-08-09 @ 18:26:38
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0