spyfärdig

Äntligen tisdag och intervallträning. Ny samlingsplats är Mölndals Roddklubb eftersom det har startats en ny klubb som heter Mölndal Outdoor IF. Vi medlemmar är inte längre en del av FK Herkules och Frisksportförbundet.


Till roddklubben har jag 2.8 km så det blir en perfekt uppvärmning. Idag hade jag ont om tid så det fick bli en cykeltur istället.

Idag skulle vi köra långa och flacka backar. Vi började med vägen upp mot Mölndals museum vid Forsebron. Ni som vet var det ligger kan intyga om att backen är allt annat än flack =)
Vi körde Kvarnbygatan x 3 och varje intervall blev ett par hundra meter.

Så här fortsatte det hela passet. Allt som oftast var de flacka backarna riktigt branta. Det här var kräkjobbigt men samtidigt helt underbart =)
Det var längesen jag var så här trött.

Synd att inte pulsbandet var med idag för då hade jag kunnat få en bra bild över min maxpuls.

Det blev tillslut 5 km backträning varvat med lätt löpning mellan backarna.
Med uppvärmningsjogg och nedvarvning stannade klockan på 11 km.

Igår kände jag att jag inte kunde gjort ett bättre pass. Kroppen svarade bra och benen var lätta.


Länk till träningsrundan



I dessa omgivningar går de flesta av mina träningsrundor. Fantastiskt vackert!






Kommentarer
Postat av: Sanna

skoj med träning =)

2011-03-16 @ 17:09:38
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: LISA

SVAR: Ja verkligen, perfekt tid att åka också när man är som mest trött på vintern :)

2011-03-16 @ 19:34:50
URL: http://blogofmine.blogg.se/
Postat av: Jenna

åh så vacker omgivning du har att springa i! har precis börjat komma in i en härlig löpningsflow efter att den har stått ganska still över vintern. Väntar febrilt in lite fler plusgrader så jag vågar lämna löpbandet för säsongen :P

2011-03-17 @ 07:59:57
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Julia

Låter som en riktig mördarrunda - måste ha känts underbart skönt efteråt! =)

2011-03-17 @ 11:47:01
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0