åter i träning


I tisdags var första löppasset på 6 dagar och tisdagar innebär intervallträning. Passet bestod av lätt löpning och backträning. Det är flacka, branta, korta och långa backar men jag älskar det :)

Det kändes hyfsat men sista långa svagt lutande backen på 300 meter så tog benen bara slut. Konditionen var det inget fel på men hade ingen kraft att skjuta ifrån med.

Efter onsdagens vila så kände jag att det behövdes få lite fart i kroppen. Vädret kanske inte var det bästa för ett fartpass men för min del så kvittar det om det regnar, snöar eller är -14 grader i luften. Det är bara härligt att komma ut på ett träningspass.

Körde 1 x 6 km med 1 minuts vila. Tempot låg på 4.30 skulle jag tro. Därefter körde jag 1 x 3 km med ett tempo på 4.15. Kände mig nöjd med passet och kunde njuta av 3 km nedjogg.

Det är en underbar känsla att knappt känna sig andfådd när man ligger i ett tempo på 4.10 Mitt bekymmer är nog att jag har för svaga benmuskler. Måste jobba ytterligare på att stärka dom samt rygg och bål.

I eftermiddag är det gymmet som gäller och imorgon är det åter dags för ett långpass i Skatås.
Min plan är att göra 20 km. I den ursprungliga planeringen står det 25 km men jag har faktiskt varit sjuk också





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0