löparåret 2010


Ett år som varit fyllt av skador och sjukdom. Har haft flertalet förkylningar som hållt mig borta från träningen.
Dessutom har jag haft problem med mina benhinnor men efter att jag fått tips från .... om att stretcha bort problemen har jag blivit nästintill besvärsfri. Helt underbart! Tack till dig Malin!

De perioder jag varit igång med träningen har det fungerat rätt bra. Har svårt för att sätta mig själv i fokus och vill inte framhäva mig i onödan. En som tycker jag gått framåt i år ledaren för intervallträningarna. Han har påpekat det ett par gånger att jag blivit bättre och starkare. Tack till dig Kjell!

På grund av de problem som jag stött på under året har det inte blivit så många tävlingar. Det är faktiskt bara två stycken om jag ska vara ärlig.

Blodomloppet: Inte den här gången lyckades arrangörerna göra en korrekt mätning av banan. Pinsamt

Sträcka: 9.28 km
Tid: 35.49
Plats: 29

Är trots allt nöjd med insatsen. Kändes dock inte helt hundra i kroppen den här dagen.
Hade banan varit 10 km hade det blivit ett nytt personligt rekord med drygt 1 minut.


Stockholm halvmaraton:
Var nervös över hur min första tävling någonsin på distansen skulle bli. Inför loppet hade jag inte fått den träning som jag velat. Hade som mål att göra under 1.40
Jag satte min Garmin på 1.38 min för att pressa mig själv. Gissa om jag blev förvånad när jag kom i mål :)
Under loppet satte jag sikte på farthållaren för 1.45 för att sedan öka lite på slutet.
Det visade sig att jag hängde på killen som skulle göra en tid ner mot 1.20. Haha, blev lite besviken när jag tappade honom efter ca 15 km. Det var då jag fick kramp i vaderna och var tvungen att gå i ungefär 30 sekunder.

Gick i mål på 1.30.28 och jag var supernöjd. Med ett bra träningsår är jag säker på att 1.25 ligger inom räckhåll på distansen. Kanske redan i år?

Sträcka: 21.1 km
Tid: 1.30.28
Plats: 462

Mina hålltider

5 km - 21.09 (4.14 min/km)
10 km - 42.17 (4.14 min/km)
15 km - 1.03.41 (4.17 min/km)
20 km - 1.25.54 (4.27 min/km)



Slutsatsen är att trots ett år fyllt av skador och sjukdom har jag gjort en bra tid på halvmaran och förmodligen satt personligt rekord på 10 km. Eftersom det var premiär på halvmaran har jag ju gjort personligt rekord där också :)

Trots att det har känts som ett mellanår måste jag känna mig nöjd. Eller vad säger ni?




Kommentarer
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Jag tycker att du ska var jätte nöjd! Du har ju sprungit på hur bra tider som helst!

2010-12-29 @ 11:49:42
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tycker du är jätteduktig!

2010-12-29 @ 12:56:38
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Jenna

Klart du ska vara nöjd! :) Håller tummarna för ett friskare och hejdunrande 2011!

2010-12-30 @ 06:48:42
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är superduktig och kan känna dig nöjd! Tänk vilka resultat du skulle kunnat få om man bortser från förkyldningar och benhinneproblem, vilken potential!



Är glad om om jag kan hjälpa andra, hade problem i tre år och vet verkligen hur jobbigt det är fysiskt/psykiskt!



Gott nytt år!



Kram

2010-12-31 @ 00:29:13
URL: http://malinminelli.blogg.se/
Postat av: Alicia

Riktigt bra resultat i loppen! Jag är jätteimponerad av disciplinen du verkar ha.

Hoppas att du hade en bra dag igår och Gott nytt år till dig!



Kram

2011-01-01 @ 15:53:35
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0