årets sista intervallpass


Igår var det årets sista intervallpass. Vi värmde upp genom att springa drygt 3 km mot Pixbo. Det var ett bra underlag och jag kände mig pigg i benen. Efter lite stretch skulle vi springa långa intervaller i svagt uppförslut i två etapper. Den första delen var 340 meter och slutade vid en platå. Där vilade vi i 1 minut för att sedan fortsätta ytterligare 260 meter. Därefter hemjogg i 600 meter.

Detta upprepade vi tre gånger för att sedan ta oss mot Herkulesgården igen.

Trots lätta ben på uppvärmningen kände jag mig tung de första två intervallerna. Fick inget flyt i löpningen. Sista repetitionen gick jag för fullt och då kunde jag sträcka ut bättre.

Det är nu andra intervallpasset i följd som jag tar i lite för lite de första gångerna för att sedan ha mer att ge på slutet.
Borde omdisponera krafterna lite bättre. Fast det är ovant att springa på snö och jag tycker det är svårt att veta hur mycket man kommer halka omkring bl.a.

Trots detta så var jag nöjd med passet. Det blev till slut 14.7 km


Kommentarer
Postat av: emilia

Låter som ett jätte bra pass! Jag brukar också ha en tendens att ta i för lite i början och ha lite för mycket krafter kvar i slutet.. Jag är anmäld till sylvesterloppet men får se hur jag gör, om det är för halkit är det ingen ide då kommer jag inte kuna springa bra och kommer bara bli irriterad :)

2010-12-22 @ 11:12:57
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: ELIN

Nämen vad kul! :) Du ska jobba på min skola :D

2010-12-22 @ 14:55:58
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: fifi

haha, vissa på Familjeliv är så galet gränslösa! Och det är ju som värsta dokusåpan!

2010-12-22 @ 16:58:10
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Vi ska fira jul tre gånger på lika många dagar, Alingsås, Vedum och slutligen Tjörn. Fast jag har inte den minsta julstämning i kroppen - hoppas den infinner sig imorgon.



Herregud vad du är ambitiös för din träning, New York maraton nästa?

2010-12-22 @ 18:23:45
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0