det ordnade sig . . .


Tänk att när man oroar sig för nåt så går dagarna hur fort som helst.

Det känns alltid så osäkert när man är hos banken för att låna pengar. Trots att vi har fasta och trygga anställningar, inga dyra avbetalningar, skötsamma enkla människor så är det jättesvårt att låna pengar.
Ibland känner man att det bästa kanske hade varit att delta i Lyxfällan.

Så nu när vi hade bokat ett besök hos banken för ett adoptionslån hade jag känslan av att det skulle kunnat sluta hur som helst. Vi försökte tänka strategiskt och boka tid hos en kvinna som kanske har större känsla för det här med adoption.

Efter sjukt nervösa minuter med utfrågning om vår ekonomi fick vi ett positivt besked. Hade vi fått ett nej, vet jag inte vad som hade hänt. Tagit ett dyrt SMS- lån kanske. Vi hade hur som helst inte kunnat stanna här  . . .

Nu är allt ordnat för att den lilla ska kunna få det bästa.


Tror ni jag blir en bra pappa?




Kommentarer
Postat av: Josefine

gud så skönt att det ordnade sig :) du kmr bli en perfekt pappa, det kan jag lova!!!

2011-01-29 @ 10:51:18
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: Fifi

Så som du har längtat efter ett barn att älska är jag övertygad om att du blir en bra pappa!

2011-01-29 @ 12:57:24
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0