att kunna njuta av det lilla


Nu är det fyra månader kvar till Stockholm Maraton. Det börjar närma sig och jag känner mig i bra form. Börjar få rutin på de långa passen som jag kör varje helg sedan årets början.

Vi är ett gäng som samlas i Skatås för att springa mellan 15 - 20 km. De som vill får alltid springa längre/kortare.

Idag fick jag ihop 22.3 km. Efter passet är man skönt trött och bara njuter över att fått varit ute i drygt 2 timmar.
De som inte springar har nog svårt att förstå känslan :)

I helgen är min fru på mässa/konferens med jobbet. Det är skönt att ha lägenheten för sig själv och bara njuta av stillheten och lugnet. Det är jätteviktigt att få egen tid också.

Imorgon bär det av till gymet.  Hej vad det går bra med all träning nu. Börjar dock känna mig lite trött i musklerna så nästa vecka blir lite lugnare.




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad roligt att det går framåt med adoptionen!



Jag såg att du hade skrivit att ni skulle köra ett långpass i helgen också, men jag var osäker på om det var samma tid som ni träffades förra helgen. Tänkte åka till Skatås och chansa att ni var där vid 10.00 men jag ångrade mig i dörren. Blev ett ensamt pass istället senare på eftermiddagen. Blir det långpass nästa helg ockå?

2011-01-29 @ 20:26:27
URL: http://cillenl.webblogg.se/
Postat av: Cecilia

22 km, nice! :)



Ska försöka mig på ett långpass imorgon istället, jag kom ut så sent ikväll så det blev helt mörkt efter en stund så jag fick runda av efter 13 km.

2011-01-29 @ 21:22:42
Postat av: fifi

Det är så tufft att du ska springa marathon!

Jag är glad om jag kan springa Göteborgsvarvet nästa år, funderar lite på att ha det som mål.



Jag har för mig att jag har gjort egen lemoncurd någon gång för länge sedan till något bakverk, om det kan ha varit en citronmarängpaj eller något liknande. Mums!

2011-01-30 @ 11:48:14
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Jenna

Låter som att du fick till ett härligt pass :) För mig var det riktigt länge sedan som jag sprang mer än 1 mil faktiskt, men när isarna på backen tinar där ute och det blir plusgradigt igen tänkte jag byta ut några av spinningpassen mot lite längre löpturer utomhus igen. På bandet räcker det med att springa 6 kilometer...

Hoppas du får en fin söndag!

2011-01-30 @ 12:29:52
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Alicia

Jag får nog försöka komma igång med löpningen nu när det är barmark ute igen. För just nu får jag panik på gymmet. Det är så sjukt mycket folk, överallt och hela tiden. De har till och med fått sätta medlemsstopp. Då är det illa. Jag funderar på att frysa kortet för ett tag tills folk börjat droppa av lite granna.



Hoppas att helgen har varit bra i övrigt! :)

2011-01-30 @ 18:56:58
URL: http://mybubble.blogg.se/
Postat av: Julia

Är så inspirerande att läsa om din löpning! :) Lycka till med ditt maraton sen! :)

2011-02-02 @ 13:22:41
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0