summering 38


Vecka 38 blev en hyfsad träningsvecka. Total träningstid -  776 min

Vill verkligen springa fler löppass men jag vill samtidigt inte riskera något med benhinnorna utan mer fokusera på alternativ träning och rehab under hösten. Efter nyår då ska jag försöka följa Szalkais träningsprogram för maraton och en sluttid på 3.30


Cykel
Tid: 392 min
Sträcka: 115.34 km


Stretch
Tid: 105 min


Balansbräda
Tid: 15 min


Styrka
Tid: 60 min


Löpning
Tid: 134 min
Sträcka: 26.8 km


Löpskolning
Tid: 30 min


Spinning
Tid: 45 min




Kommentarer
Postat av: Anna.o

Vad kul att summera hur mycket tid de blir. Jag tar aldrig tid när jag springer så har ingen aning om hur länge eller hur fort jag springer.



Boxning var riktigt kul och jobbigt. Har träningsvärk i armarna, så de verkar vara effektivt!!

2010-09-28 @ 20:11:35
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Har varit usel på att svara på kommentarer, men för att svara på din fråga. Ja, jag har glasögon - som jag avskyr, använder dom enbart hemma. Dom jag hade på mig i inlägget är fejk. Dagligen använder jag linser.

2010-09-28 @ 20:44:10
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Alexander

Mina förväntningar på Newcastle är topp 12. Kommer bli svårt, men kan gå med visst flyt. Men nu har vi förlorat hemma mot både Blackpool och Stoke. Samtidigt som vi slagit Everton borta. Så känns aningen ostabilt.



2010-09-28 @ 21:02:16
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Ja, såklart så försöker jag ha en plan med min träning. Om jag sedan lyckas följa den är en annan sak;)



När jag skulle börja träna inför maran, så tänkte jag precis som du att jag skulle följa Szalkais marathonprogram. Tyvärr så kunde jag inte alls börja springa i december då programmet började efter som jag hade ett knä som strejkade, men när jag började i slutet av januari så hämtade jag ganska mycket inspiration därifrån iaf.



Efter maran så la jag upp ett program själv där jag försökte få in mer kvalite + bibehålla långpasset och försöka öka mängden en aning. Såhär i efterhand så kan jag väl säga att jag min kropp inte riktigt var redå för all den kvaliten jag tvingade på den. Kanske hade jag behövt köra mer grundträning, eller så hade jag helt enkelt för bråttom att köra igång för snabbt och för hårt efter maran så att jag inte lyckades återhämta mig. För en mara sliter, även om det tar ett tag att känna av det.



För övrigt så försöker jag precis som du få in ett långpass, ett intervall och ett tempopass i veckan. En bra vecka lyckas jag med de + några återhämningsjogger och distanspass.



Sen försöker jag ha olika intensiteter på veckorna, t ex hård, medelhård och lätt (återhämtningsvecka).



Om två veckor, efter Göteborgs halvmara, tänker jag gå tillbaka till grundträningen igen. Jag ska även försöka byta ut mycket av löpningen till annan träning såsom bl a spinning och bodypump, styrka. Och förhoppningsvis gör det att inflammationen ger med sig en gång för alla. Styrka är förövrigt något som jag måste bli bättre på eftersom jag behöver stärka många av mina muskler.



Opps, blev en lång redogörelse den här :)



Vad har du tänkt att spela/trada på för sport? Fotboll?

2010-09-28 @ 22:17:38
URL: http://cillenl.webblogg.se/
Postat av: Karin - FitnessochHälsa

Ser ut som en riktigt bra träningsvecka om du skulle fråga mig.

2010-09-28 @ 22:24:01
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: AMANDA FALK

ser ut som en härlig träningsvecka :D

Sv: att skippa alkohol är faktiskt väldigt bra!

men att träna och unna sig är bättre än att inte göra nått av dem ;-)

Ha en fortsatt fin kväll, goood night!

2010-10-27 @ 22:57:20
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0