dyrt att vara skadad

Det är inte bra för humöret eller plånboken att vara skadad. Känner mig rastlös och lat när jag inte kan träna som jag vill.

Försöker hitta naprapat som är kopplad till landstinget. Tydligen är det så att den yrkesgruppen inte är knuten till sjukvården och därför får man hosta upp hela beloppet själv. Inget frikort här inte.

Var på IFK- kliniken för att höra vad de skulle ta för behandling av behinnor. Det berodde lite på men ungefär 3-6000, per ben
Lite väl saftigt tyckte jag. De var bussiga nog att tipsa mig om att gå till en sjukgymnast till att börja med.
Så nu har jag kontaktat Friskrehab och hoppas de kan ge mig en tid och diagnos så snart som möjligt.
Sjukgymnaster däremot kan jag använda mig av frikort, så småningom, när jag kommit upp i 1000 kr.
Vi får hoppas att det inte ska ta alltför många behandlingar. Å andra sidan har jag dragits med dom här besvären länge nog så risken är att det blivit kroniskt.

Trist, men håller på att städa lägenheten. Skönt att inte behöva ha dåligt samvete nu när regnet vräker ner.


Dagens träning - vila


Kommentarer
Postat av: Karin

Oj det var inga dåliga priser! Hoppas det löser sig utan den behandlingen då eller vad man skall säga...gärna så fort som möjligt!



har du lyckats motstå chipspåsarna än? :)

2010-06-10 @ 21:44:00
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hade också problem med mina benhinnor en period. Massage, en träningsfri vecka, bra skor både till vardags samt träning och framförallt stretching efter träning.

2010-06-11 @ 03:59:51
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: karin

Hoppas du kryar på dig!

2010-06-11 @ 16:02:42
URL: http://avantgardefashion.blogg.se/
Postat av: Alexander

Oj. Det var inte billigt precis! Hoppas det ordnar upp sig. Får du några bra tips får du gärna dela med dig : )

2010-06-12 @ 10:25:35
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag hänger med lite i ditt resonemang där :) Ja nu är jag (äntligen) frisk från min förkylning. Kliar bara lite i nosen men jag tror att det beror på pollen så jag kanske får ge mig på en sådan kur också.



Det jobb jag håller på med nu innebär att jag åker runt till olika butiker och delar ut smakprover. Det är lite jobb över sommaren innan jag återgå till att jobba som PR konsult på heltid :)



Är allt bra annars? Stort leende på läpparna nu när det är helg? :)



2010-06-12 @ 15:56:19
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas du får ordning på benen. Det kan inte vara kul att behöva betala så mycket för att slippa ha ont..



Loppisen och second handbutikerna ligger på Hisingen, bakom Backaplan typ.. (Nära ångpannegatan där dom brukade skjuta folk för ett tag sen..)

2010-06-12 @ 16:02:17
URL: http://malanie.blogg.se/
Postat av: fifi

Tråkigt med benhinnorna, hoppas du hittar någon bra behandlning som inte kostar skjortan!



Jag kan förstå att män vill ha tighta byxor när de kör spinning, löpning och sånt, men på jympa? Och visst, tycker de att det är skönast att träna i cykelbyxor ska de väl göra det, men de behöver väl inte dra upp dem till armhålorna och stoppa in tröjan? Sedan håller jag med dig om det där om tjejer, man går ju inte till gymmet för att visa upp sig, men samtidigt tycker jag det är kul att ha lite fina träningskläder som jag känner mig snygg i, det gör träningen lite roligare, hur ytligt det än är!

2010-06-12 @ 18:24:55
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0