tisdagens intervallpass


Lite ändring i dagens intervallpass. Eftersom jag inte tränat intervaller på länge kände jag att 3x (2x1000m) skulle bli i längsta laget.
Sjukt kan tyckas men jag kände mig sugen på 2 minuters intervaller med 1 minuts vila. Sedan kör jag det i 8-10 repetitioner.
Tanken var att jag skulle försöka hålla en fart på 3.40 - 3.50
F-n också, jag springer alldeles för fort och dessutom blev det 1.20 minuts vila mellan varje 2 minutare för att jag överhuvudtaget skulle orka mig igenom passet.
Istället blev det i snitt 20 sekunder snabbare på varje 2 minutare vilket är uppenbarligen var alldeles för fort.
Inför varje sträcka tänkte jag att ta det lugnare och sedan när jag kikade klockan låg jag ändå där omkring 3.30
Suck!

Lärdomen, som jag aldrig tycks lära mig av, är att det är mycket lättare att springa intervaller i sällskap.
Någon som är sugen att hänga med?


Dagens träning: löpning, styrka och stretch

Uppvärmning: 1.8 km i 4.50 fart

Så här såg etapperna ut

1 - 3.23 min/ km
2 - 3.25      "
3 - 3.33      "
4 - 3.23      "
5 - 3.18      "
6 - 3.23      "
7 - 3.31      "
8 - 3.27      "

Summa: 4.675 km
Medelfart: 3.25 min/ km

Nedjogg: 1.8 km i 4.50 fart

Totalt 8.2 km


Styrka - 40 min

Övningar - situps, dips, armhävningar, biceps m.fl.

Stretch - 20 min


Kommentarer
Postat av: Karin

Jäkligt bra tempo!

Jag är skulle väldigt gärna springa intervaller men problemet är nog att jag inte håller samma tempo som du :)



Jag har inte bestämt mig för om jag skall springa Musselloppet än, jag skall springa i Falkenberg helgen innan och sedan midnattsloppet. Vet inte hur jag skall göra med musselloppet för jag känner att jag behöver få in lite mer långpass innan Lidingö också för att försöka överleva denna prövning :P

Men jag kär väldigt gärna ett pass ihop ändå! Då lär du väl iof få springa långsammare än du är van vid, medan jag å andra sidan kan få träna på att få upp tempot lite. Du får springa en mil extra efteråt eller nått :D

2010-07-13 @ 21:36:30
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0