kickoff stockholm maraton 2011


Idag var första löparträffen i Skatås inför Stockholm maraton 2011. Vi var ett tappert gäng på 4 personer som slöt upp. Vi alla var lite ringrostiga så vi bestämde oss för att springa 8 km rundan. På vägen gjorde vi varierande styrkeövnignar. Det blev totalt 10 olika övningar med allt från dips till kolmask.

En runda som slutade strax under 45 minuter vilket var ett behagligt tempo för oss alla (kanske lite väl långsamt, iaf för mig) Men det var bara att anpassa sig :) Nästa vecka är det dags igen.  Längtar redan! :)

Har blivit lite chef över löpträningen så jag har ett ansvar för att alla gör ett bra resultat i Stockholm om ganska exakt 9 månader.


Dagens träning: styrka, löpning och stretch

Styrka: 25 min - varierande övningar under löppasset

löpning:

tid: 44.50
sträcka: 8.73 km
tempo: 5.08 min/km

stretch: 15 min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0