backfavorit


Konditionen börjar komma allt mer. Tisdagens intervaller bjöd på backträning. Yippie, min favorit :)

Backen var 330 meter lång och eftersom jag återigen inte fick till min Garmin så vet jag inte hur stor höjdskillnaden var. Jag kan garantera att oavsett höjdskillnaden var det jobbigt. Det märks att jag inte varit med på ett tag.

Vi körde 6 repetitioner och därefter blev det varierade styrkeövningar. Kul och välbehövligt.

Efter träningen pratade jag med en kille som hade kört stötvågsbehandling för sina hälsenoar. Efter 4 omgångar hade han varit frisk igen. Kanske det är nåt att testa för mina benhinnor? Det finns så många olika bud när det gäller detta. Vissa rekommenderar vila, andra säger att lätt löpning är att föredra medan den tredje menar att det inte finns några som helst vetenskapliga bevis för att stötvågs- och elbehandling funkar.

Det bästa är att hitta sin egen medicin som funkar just för mig. Precis som med allt annat i livet.


Tisdagens träning: styrka, stretch och löpning

Löpning - Intervaller (330 m lång backe x 6 rep)

Tid: Allt mellan 1.21 min (sista intervallen) till 1.40 min (intervall 5)

Upp- och nedjogg 25 min


Stretch: 15 min

Styrka: 15 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0