andra semesterveckan


Andra semesterveckan började med hemfärd från Norrland. Det tog 12 timmar att åka från dörr till dörr.

Riktigt behagligt att åka 1:a klass på hemvägen. Gott om benutrymme samt att man får lite tilltugg. Det lilla extra är värt att betala några kronor mer för.

Eftersom jag inte kan löpträna som jag vill blir det en del promenerande. Jag och min fru försöker gå ungefär 1 timma om dagen. Sedan får det bli lite alternativ träning däremellan.

Min utmaning med att göra 1000 situps förra veckan lyckades inte så bra. Därför kommer jag att göra ett nytt försök den här veckan. Skillnaden blir att det ska göras på 6 dagar istället eftersom vi åker till Köpenhamn nu på tisdag.

Efter promenaden igår stannade vi till och plockade blåbär som vi sedan gjorde sylt på. Idag plockade vi gula hallon och vi gjorde marmelad på. Kul att pyssla men frågan är om det bli uppätet :)

Igår var vi på Liseberg och lyssnade på Marit Bergman. Det var riktigt jäkla bra konsert. Hon satt vid sitt piano, spelade och sjöng riktigt bra. Någon fler som var där?
Vet inte om hon gjorde göteborgspubliken arg när hon tyckte att det var nåt sexuellt med lisebergskaninen :)

Idag har jag köpt en balansplatta som förhoppningsvis ska göra min anklar mycket starkare och på sätt hjälpa mig att bli av med benhinnebesvären. Startade lite lugnt med 10 minuter och jag kände direkt att det var jobbigt.
Har verkligen svårt att sitta still och bara acceptera min skada :)

Fan vad gött det är med semester! Jag njuter av varje ledig stund



Dagens träning - promenad, styrka, balans och stretch

Promenad:
Tid: 58.26 min
Sträcka: 6.16 km

Styrka: 30 minuter (situps och armhävningar)
Stretching: 20 min
Balans: 10 min

Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter gött! 7 arbetsdagar kvar till min semester men den kommer väl att vara över innan man vet ordet av det :S

2010-08-04 @ 23:08:12
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Alexander

Ja njut av semestern! Jag börjar jobba på måndag igen... Men som tur är lyckades jag hitta ett jobb som fastighetsskötare här i Gbg, så snart kan jag bo här på heltid :D



Ja simningen är svår. Precis som du säger, crawla funkar inte. Simma 2000m bröstsim är inga problem, men det är inte det man vill egentligen. Simkurs hade kanske varit något?

2010-08-05 @ 09:08:56
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: Alexander

Haha på tal om 100% göteborgare. De kanske jag inte är. Men fick jobb här igår så nu är jag närmare iaf : ) .. blev ingen minigolf igår. Blev för sent. Så vi ska göra ett nytt försök idag i Slottsskogen om vädret tillåter!

2010-08-05 @ 09:10:39
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: Alexander

Haha. Alla situps som gjort sitt? : )



Jo men tycker löpbandet känns lite mer skonsamt faktiskt för min vad. Så är det mycket lättare att lägga av precis när man vill.

Blev 5km på 23 min med en puls runt 150. Så det känns grymt skönt just nu!!!

2010-08-05 @ 13:21:58
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/
Postat av: LaLizita

Sv: Haha, ja då jag njuter för fullt. Inga problem ;)



Skönt att du njuter av din semester. Det är ju bland det underbaraste som finns :D



Lycka till med dina 1000 situps :) Vad är balansbräda?

2010-08-05 @ 18:58:30
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: ewahelena

Vad gör du för övningar på din balansbräda?`

Undrar nyfiket eftersom jag har en men aldrig använder..

2010-08-05 @ 22:09:43
URL: http://ewahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0