skadebekymmer

Det känns att det börjar gå mot semester på jobbet. Studenter har slutat för terminen, tempot sjunker och det finns inte längre lika många måsten.

Har fortfarande ont strax ovanför fotknölen på vänster insida. Det kom efter blodomloppet och har inte blivit bättre. Det känns mest när jag trycker ifrån med foten. Det onda satte stopp för löpträningen idag. Aldrig är man så sugen att springa som när man är sjuk eller skadad. Som tur är har jag varit väldigt förskonad från skador under de knappa två år som jag löptränat.

Det blev spinning idag, ett baspass på Friskis. När vi skulle upp i position 2 och 3 kände jag att det gjorde ont i foten. Fan också, satt ner hela passet. Men det blev nog ett bra pass idag ändå.

Tanken var att vi skulle se Kristofer Åström (tidigare Fireside) idag på Liseberg. Men vi avstod på grund av regnet. Istället blev det sushi och slappa i soffan. Funkar det också, ibland i alla fall


Dagens träning - spinning

Tid: 45 min baspass

Kommentarer
Postat av: Karin

Lite skönt häng i soffan är inte fel det heller. Det har jag med gjort ikväll, men skippade sushin haha :)

2010-06-09 @ 21:12:08
URL: http://karinnilsson.blogspot.com
Postat av: Malin

jag tycker absolut du ska gå iväg direkt med det! en "vanlig" läkare kommer endast ge dig inflammationshämmande tabletter (vilket iof kan va bra), så det rekomenderar jag att göra som steg ett. så att du även får (som du säger) en diagnos!

jag tycker även du ska gå iväg till en naprapat (du kan ju alltid ringa först om förklara hur du känner och fråga om de tror sig kunna göra ngt åt det). tror inte naprapaten kommer kunna massera etc tills inflammationen lagt sig lite. men gå få direkt till en naprapat som kör stötvågsbehandling, annars kan det va som att kasta pengarna i sjön och bara bli dyrare på sikt (min erfarenhet)-lika bra att behandla ordentligt direkt! skulle det ändå inte bli bättre är det bra att besöka en sjukgymnast som även kommer ge dig rehabövningar etc.



tips är att stretcha noga varje dag, samt att duscha kallt, varmt, kallt, varmt, för att hela tiden få igång cirkulationen. testa även att "pointa & flexa" (böja, sträcka) tårna så mycket du orkar-om du sitter på golvet med raka ben, för att få igång cirkulationen. massera aldrig överdrivet hårt på en inflammation, men så fort den har lagt sig ska det gå bra att massera riktigt hårt! du kan även testa att köpa extra b vitamin och magnesium som hjälper till med cirkulationen och musklerna. köp även inflammationshämmande krämer på apoteket (rådfråga om dne starkaste)!

2010-06-09 @ 23:30:13
URL: http://malinminelli.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Tacktack!

Kul att du hänger med! ;)



Är så internetberoende så jag var tvungen att köpa mig en halvtimme här på flygplatsen :)



Kram

2010-06-10 @ 13:57:10
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh din taskis ge mig dina turnummer ;) Skämt å sido! (Korgarna var från EM=Europamöbler)



Visst är det så att man har jätte stor lust att träna då man inte kan, knepigt det där.

2010-06-10 @ 14:27:05
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0