mindre smärta och försök till löpträning


Efter jobbet åkte jag förbi Espresso House för att ordna med ett kaffekort. Jag köper säkert kaffe där 2 - 3 gånger i veckan och ett kort där man får rabatt för varje köp är inte fel.

Sedan jag började dricka kaffe (latte och andra coola kaffevarianter) kan jag inte få nog av det. Får se upp med all mjölk så att jag inte lägger på mig.

Mina favoritkaffehak är Bar Italia, Espresso House, Da Matteo och Le Pain Francaise. Bar Italia är överlägset på alla sätt. De andra kanske inte är så jättemysiga men de har jäkligt gott kaffe.


Vilken är er favorit?


De två sista dagarna har mina benhinnor känts bättre. På det högra benet har smärtan nästan släppt vid vanlig gång. Därför snörade jag på mig löparskorna för att ge mig ut på en "känna-efter-hur-det-känns" tur.
Visst gjorde det ont i högra benet men en smärta som var mer än uthärdlig. Däremot så gör det rätt ont i vid vänster fotknöl på insidan.
Jag fortsatte löpturen och efter 2 km var jag varm och då försvann det onda nästan helt. Dumt, kanske?
Det blev drygt 4 km i makligt tempo. En lugn start och där klockan lämnades hemma. Känslan var viktigast idag

Så för att sammanfatta det kändes det 85% bra på höger ben och 65% bra på vänster ben.
Duschade varmt och kallt växelvis som jag hört man ska göra. Smörjde in benen med tigerbalsam för att få värme.

Till saken hör att jag har lite krämpor varje gång jag är ute och springer. Det har nog att göra med min ålder :)


Dagens träning - "känna-efter-löpning"

Tid: knappt 20 minuter
Sträcka: drygt 4 km




Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har inte ens blivit så vuxen att jag lärt mig dricka kaffe än...men jag drack latte med chokladsmak en gång, det var skitgott! Men det kanske inte räknas som kaffe :)

2010-06-15 @ 21:14:15
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0