för 4 år sedan sa det dubbelklick

Idag är det 4 år sedan jag träffade min fru för första gången. Fast det känns som vi har känt varandra mycket längre än så.

Jag hade bestämt mig för att testa dejtingsajter. Kändes märkligt i början men varför skulle det vara  en skillnad att träffa någon okänd från nätet eller krogen?

Jag träffade en tjej under ett par månader men jag kunde aldrig se mig själv som en del i hennes liv trots att hon var en härlig person. Sedan fanns personer som jag höll kontakt med under en längre period som jag aldrig träffade.

En tjej var jag väldigt intresserad av men det skulle aldrig fungera med tanke på att hon var 22 och jag 10 år äldre.

I slutet av maj bestämde jag mig för att åka upp till en norrländsk stad för att träffa en tjej som jag skrivit och pratat med i flera månader. Allt kändes jättebra fast man kunde inget veta förrän man verkligen träffats.

Innan avresan tog en tjej kontakt med mig på dejtingsidan. Hade sett hennes bild tidigare men aldrig vågat ta kontakt med henne eftersom jag ansåg henne vara för snygg för mig.
När jag såg ikonen för brev lysa på sidan tänkte jag först att det var från någon annan som jag inte ville ha kontakt med. Jag öppnar mejlet och hjärtat stannar. Det var från hon. Vad vill hon mig? 

Vi mejlade varandra, bestämde oss för att träffas redan ett par dagar senare. Efter den kvällen för fyra år sedan har vi hängt ihop. Flyttade i princip in till min nya tjej första helgen. Snabba ryck. Varför vänta och tänka efter.
Allt kändes bara så jävla bra!

Jag fick ringa min planerade dejt i Norrland och säga att jag träffat en annan. Det var inget som jag hade planerat. Hon sa att hon förstod och var glad att jag varit ärlig. Det var ett av de jobbigaste telefonsamtal som jag någonsin gjort. Eftersom jag är en orolig själv så skrev jag ett brev där jag kunde förklara.

Kärleken slog ned i mig som en blixt. Vad skulle jag göra?


För att fira dagen ska vi gå till det café i Haga där vi hade vår första dejt. Sedan blir det konsert. Timo Räisänen spelar på Liseberg ikväll.
Om vi orkar kanske vi tar en öl på Heaven 23

En dag för minnen!


Kommentarer
Postat av: LaLizita

ÅH! Jag har hört det innan men gud vilken fin kärlekshistoria :)



Coolt att det bara kan säga klick sådär direkt. Är jätteglad för er skull! Hoppas ni får en fin 4 årsdag! :)



GRATTIS!

2010-06-08 @ 13:46:46
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Lorena

tack för tipset, inte testat det ännu men ska göra det nästa helg i såfall=)

2010-06-08 @ 14:47:37
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gratulerar med dagen, härlig historia :)

2010-06-08 @ 15:00:00
URL: http://heybaberiba.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Karin

Åhh vad mysigt! Jag skall också till Liseberg och kolla på Timo idag, han är ju grym :)

2010-06-08 @ 18:48:26
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0