Blodomloppet 2010

Efter jobbet mötte min fru upp mig och vi cyklade mot Slottsskogen. Ett helt fantastiskt väder och massor med folk.
Visste inte om jag skulle ha min Garmin på mig under loppet men i sista sekund så bestämde jag mig för det.
Typiskt nog hade jag inte kollat om den var laddad vilket den nu inte var.

De första kilometrarna gick jag ut för hårt som vanligt. Fick håll efter 3 km och jag hamnade i en svacka.
Efter ungefär 6 km var jag tillbaka i slag igen och tyckte att jag hade flyt i löpningen.

Upploppet kom väldigt plötsligt. Trodde vi skulle springa en liten runda till innan vi kunde komma i mål.
Hoppades på en tid kring 40 minuter och varför inte personligt rekord! När vi kommer i mål får jag höra att de löpare som kommer efter mig har 36 minuter som sluttid.
När jag sedan kollar min egen tid ser jag 35.51 och nu förstår jag att allt inte står rätt till.

De har inte lyckats mäta upp banan korrekt i år heller. ÖIS som är en anrik friidrottsklubb och medarrangör lyckas med bedriften att mäta fel, i år igen. Hur är det möjligt? Pinsamt!
På Funbeat och bloggar ser jag att de som haft sin GPS klocka med sig har mätt upp sträckan till allt mellan 8.9 km och 9.2 km.

För mig som "satsar" en del på löpningen betyder sekunder väldigt mycket för självförtroendet. Blev det personligt rekord eller blev det ett lopp i mängden?


Kommentarer
Postat av: DD

Asså detta med I-landsproblem ;D



Jag tror ju självklart på att det var ett personrekord.



Sen det där med GPS som mäter upp olika, allt från 8.9 till 9.2 km. Där ser du. Inte så lätt va?



2010-06-03 @ 11:58:53
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Härligt att du äntligen flyttat hit! Trivs du?? :)



Jag tycker absolut du ska bjuda mer på dig själv! Jag tror inte ett foto hade skadat. Känns inte som att någon du inte vill ska hitta dig, kan hitta dig! Finns ju inget som leder din blogg till dig.. eller hur säger man... Man kan ju inte söka på ditt namn och så kommer bloggen upp.. Du skriver ju inte det nånstans. Jag tycker absolut du kan dela med dig av lite fler foton ;) Roligare att läsa då, som sagt! :)



Sen kanske det är jag som är lite så där småblind. Men jag har lite svårt att läsa den svarta texten på den mörkgrå bakgrunden. Går det inte att göra den lite ljusare grå? Allt för att underlätta för läsaren :)



KRAM

2010-06-03 @ 14:38:29
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: fifi

Tråkigt med mätningen, men hur som helst var det en jävligt bra tid! Var stolt över din prestation!



För mig kommer det nog att vara fullt upp på jobbet fram till semestern, men desto skönare blir det när jag väl är ledig sedan!

2010-06-03 @ 21:06:44
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0