apan och polka


Vaknade rätt sent idag. Klockan var nog över 10 innan jag kom ur sängen. Har varit jäkligt trött på morgonen den senaste tiden.

Vi fortsatte att jobba med utsidan av huset. Forsättning på skrapandet och tvätt. För att komma bort från tristessen ett tag tog jag en löptur.
Bestämde mig för att springa förbi Stensjön, upp på Bohusleden och mot Stora Delsjön. Tog min löparryggsäck och fyllde den med vatten. Det var rätt varmt ute och vätska skulle behövas. Gillar inte att springa med vätskebälte så ryggsäck passar bättre för min del.

Redan efter någon kilometer eller två började benhinnorna värka utav bara helsike. Det var längesen jag hade så ont. Visserligen är jag konstant öm men inte alltid när jag springer. Enligt min erfarenhet brukar smärtan upphöra efter ett tag. Idag tog fram till 8 - 9 km innan jag kunde springa någorlunda okej.
Det var riktigt jobbigt idag me värmen, ömmande benhinnor och trötta lår.

Har just sett filmen "Apan" med Olle Sarri. Riktigt bra skådespeleri men en väldigt skum film. Någon som sett den?
Vet inte om det är jag som är supertrött efter löpturen eller om filmen var mindre bra men jag höll på somna mest hela tiden.



Nu blir det snart mat och sedan lite häng i soffan med Marabou Polka och citronfanta.





Dagens träning - löpning, distans


Tid: 1:10.21
Sträcka: 14.37 km
Medelhastighet: 4.49 min/km
Kalorier: 1029


Kommentarer
Postat av: Jenna

jag älskar polkachokladen :) Här blev det inte ngn inplanerad löptur, då jag fastnade vid grillen hemma hos pappa, och får ladda inför morgondagen istället.

2010-06-06 @ 22:07:28
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Haha, det förmodade fotbollsbåset är en liten scen=)

2010-06-07 @ 09:50:22
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Sv. Ska bli skitnajs att komma bort lite :) Jag åker på torsdag! Är borta 1 v men självklart följer datorn med så dont worry! ;)



Va den där polkachokladen verkligen nåt o ha?! Usch.. känns inte som att den är jättegod!

2010-06-07 @ 14:58:30
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Sv: Jag skulle inte komma på tanken att dra till Göteborg utan att meddela dig :) Men chansen är tyvärr liten att jag har vägarna förbi där.. Men man vet ju aldrig :D

2010-06-07 @ 15:13:52
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: fifi

Mmmm, polka i muffinsen får jag testa nästa gång, den här gången hade jag Marabou med Daim!



Melonen skulle visst ligga till sig i en vecka, så den får vi ta helgen som komemr istället.



Ikväll ska jag springa milen i Skatås, jag har faktiskt bara sprungit kortare sträckor i år, så det ska bli kul.

2010-06-07 @ 17:38:59
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anonym

älskar marabou <3

2010-06-07 @ 17:39:47
URL: http://jesseduvet.blogg.se/
Postat av: DD

Ömmande benhinnor är mitt liv det. Akta så det inte blir kroniskt. Vila och strech vettu!



Citronfanat? Bästaste som finns. Jag "upptäckte" Schweppes "Citrus Frutis" i helgen. Smakar som Citronfanata fast lite godare. GOTT!



2010-06-08 @ 08:38:35
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Alexander

Yes. Riktigt bra live var dem Green Day.



Surt med benhinnorna :( .

Själv har jag också ont i smalbenet. Men mer på samma ställe.. men bara att springa på och hoppas att det släpper!

Postat av: Alexander

Det är väl framförallt smalbenet. Framsidan. Gör ont när man får ta i lite. Men ibland kan det bli bättre efter ett par km?



Aha, trevligt! Sprungit Potatisjoggen någon gång innan? Ryktas om att banan inte är riktigt uppmätt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0