första söndagen i juli

Efter frukost åkte vi inte till stan för att träffa min barndomskompis M.
Är glad att min fru och M också har hittat varandra och är nu riktigt bra kompisar.

Det blev en fika på Bar Italia. Mamman till Maria var med och hon var väldigt pratglad. Avbröt oss flera gånger mitt i meningarna. Vem har sagt att norrlänningar är tysta och blyga :)

Efter fikat lämnade M oss och vi promenerade genom stan. Vi skulle kika om vi hittar någon ny laptop. Den vi har sjunger på sista versen känns det som. Istället för en ny dator hittade jag en tröja från Acne på Design Only.

Väl hemma igen körde jag en löprunda på 7 km och efteråt blev det stretch och lite styrka.


Senare på kvällen hade vi ett kortare möte i föreningen. Gissa om vår käre granne bad oss alla om ursäkt för det som hänt? Det hade varit ett perfekt tillfälle igår.

När mötet var slut åkte vi till Stensjöns restaurang. Blev pasta med curry och kyckling för min del. En bra avslutning på en härlig helg.


Söndagens träning: löpning, stretch och styrka


Löpning

Tid: 34 min
Sträcka: 7 km
Tempo: 4.51 min/km

Stretch: 20 min

Styrka: överkropp: 25 min


Benen känns fortfarande lätta. Smärtan vid fotknölen är inte lika stark som tidigare men den finns fortfarande där och irriterar.
Benhinnorna känner jag inte av alls.

Det är kul att springa med så lätta ben. Känner att uthålligheten inte riktigt finns där men den kommer.

Kommentarer
Postat av: DD

Soliga söndagar i Göteborg....wow....



Min söndag bestod av diverse pyssel hemma och bara hemma. Alldeles för varmt för att vara ute.



Nu är det siata veckan på jobbet. Sista rycket. Sista orken. Lätta ben, men tungt sinne.



2010-07-05 @ 09:46:49
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0