ett minne av en man


För många år sedan lyssnade jag på Olle Ljungström under en kort och intensiv period. Minnen av texter och en röst som var speciell.
Igår på Lisebergs lilla scen fick jag se honom live för första gången. Det funkade men inte mycket mer.

Hade fått förvarning om att han har problem med alkoholen och att han kunde bete sig lite märkligt på scenen.

Visst var han berusad. Mellan låtarna pratande han nåt strunt som vi i publiken skrattade åt. Kändes lite makabert faktiskt.
Rösten och texterna fanns kvar. Visst är han fortfarande bra trots att han nästan är en parodi på sig själv. Och Olle som vill bli stå-upp-komiker



Bredvid oss satt en man som undrade om jag kunde passa hans väska medan han jag på toaletten. Inga problem tänkte jag.
När mannen just gått iväg kommer en kille med 2 tjejer i sällskap och slår sig ner på platsen där toalettmannen satt. Jag sa att det var upptaget där. Vaddå tyckte killen - Jag ser ingen som sitter där. Sen ställde han ner toalettmannens väska på marken.
Du kan inte sitta där eftersom det är upptaget. Det går inte att boka platser här tyckte killen.
Vilken jävla idiot. Jag orkar inte tjafsa utan det får toalettmannen göra när han är tillbaka. Och de tjafsade . . .
Till slut fick toalettmannen flytta på sig och tränga ihop sig med sin dotter på bänken framför.

Vilken annan normal människa som helst hade accepterat att det var upptaget. Men inte den här störiga jävla människan. Vissa har fan ingen social kompetens överhuvudtaget?


Nu ska jag ge mig ut på en cykeltur 


Kommentarer
Postat av: Karin

Det finns verkligen idioter över allt. Ganska hemskt att man beter sig så egentligen!

2010-07-03 @ 10:01:11
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0