inställsamt


Första jobbveckan är avklarad och det känns helt okej. Det är fortfarande ganska lugnt på jobbet.

I torsdags tänkte vi se Sofie Zelmani på Liseberg. Det var för många timmar mellan det jag slutade jobbet och tills dess att konserten var. Trist, det hade varit kul att se henne

Igår tänkte vi se Hoffmaestro som skulle spela på stora scenen på Liseberg. Regnet bidrog till att vi inte åkte in mot stan. Det blev en lugn hemmakväll istället

Idag är det Midnattsloppet och jag beslutade för ett par dagar sedan att jag inte ska springa. Säkert ett klokt val men det känns aldrig bra att ställa in tävlingar. Kanske jag hade kunnat göra under 43 minuter relativt otränad.

Tog på mig löparskorna och cyklade mot Herkules imorse. Det var nästan ett perfekt löparväder. Kanske några grader för varmt. Helt fantastiskt! Det blev 10 km i ett relativt lugnt tempå. Den sista kilometern vill jag trycka på lite och det blev ett tempo på 4.00 min/km. Trodde faktiskt att det hade gått fortare. Men det visar bara att jag har långt kvar till toppformen :)

Nu hoppas jag att inget händer med mina benhinnor (vet att det börjar bli jäkligt tjatigt) innan halvmaran.
Har skruvat ner min målsättning från 90 minuter till 1.40 (vilket jag tror kan vara rimligt)
De har farthållare under loppet och jag tänkte ta rygg på 1.45 gruppen och sedan öka lite :)


Sofie Zelmani




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0